EINDELIJK! - Reisverslag uit Brussel, België van Ritchie Groot - WaarBenJij.nu EINDELIJK! - Reisverslag uit Brussel, België van Ritchie Groot - WaarBenJij.nu

EINDELIJK!

Door: Ritchie de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ritchie

18 Februari 2015 | België, Brussel

Start spreading the news....

Eindelijk is het dan zo ver, we gaan naar de USA! En wel naar New York City! Woohooooo! Eerst nog een uurtje of 3 rijden naar het vliegveld, want we vertrekken vanaf Brussel Airport. Volgens mij heb ik in de auto geen moment m'n mond dicht gehouden, ik was helemaal opgedraaid!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld, kunnen we meteen inchecken! En nog kan ik het nog steeds niet geloven! Het lijkt wel 1 grote grap! Ik wil dit al zo lang! Ik ben er al zo lang mee bezig!
We vliegen met Jet Airways, een Indiase maatschappij, en dat blijkt, want er lopen een hoop Indiers bij de gate. Als we door de gate naar het vliegtuig lopen komt ons de Curry lucht tegemoet, uuuh okay dat ruikt wel erg lekker! Eenmaal in de lucht gaan bij een aantal mensen de schoenen uit en gaan ze in de kleermakerszit zitten, volgens mij hebben ze de hele weg zo gezeten, zelfs tijdens het landen!

Na ongeveer 8,5 uur vliegen zien we dan eindelijk de eerste glimpen van de US of A steeds dichterbij komen! Het lijkt wel een film, maar nu geloof ik pas echt dat het geen grap meer is! Helaas zitten we wel aan de verkeerde kant van het vliegtuig, want aan de andere kant ligt New York City!

Als we geland zijn, en door de gate richting the Border Security lopen kijk ik even achterom! WAUW, WAUW, WAUW! De skyline van NEW YORK CITY! Stiekem zoek ik een beetje naar het Statue of Liberty, maar die is vanaf hier niet te zien, er staan kranen van de haven voor! Maar die gebouwen zien er vanaf hier al HUGE uit!
Nu gauw door de Border Security en dan de koffers pakken, en dan eerst even naar buiten! Eenmaal buiten heb ik pas echt door dat ik in Amerika ben! die auto's, die geluiden... in de verte hoor ik namelijk sirenes loeien, die wat je op tv hoort of in een film! Maar even gauw naar huis bellen om te vertellen dat we geland zijn..

We lopen Newark Liberty Airport weer in om naar de airtrains te gaan, om vanuit Newark met de trein naar Penn Station op Manhattan te gaan! In de trein kijken we naar buiten, naar de film die ons voorbij gaat, serieus het lijkt net een film, ik bedoel, dit soort huizen en straten heb ik alleen nog maar op tv en in films gezien! Stukje bij beetje zien we de Skyline van New York steeds dichterbij komen, en dan gaan we een tunnel in! We gaan onder de Hudson River door om op Manhattan uit te komen, maar we zullen niet eerder weer daglicht zien dan wanneer we Penn Station uitlopen! Als we op Penn Station zijn lopen we de hoofduitgang uit! ZUCHT! WAUW! We zijn in NEW YORK! en ik begin te huilen! Oh wat ben ik gelukkig! De sirenes die ik op het vliegveld al hoorde zijn hier ook, maar dan echt recht voor mijn neus! Toeterende auto's, hoge gebouwen,... ik ben helemaal gedesorienteerd,.. welke kant moeten we op om naar het hotel te komen? Ondanks dat ik er nog nooit geweest was, wist ik de weg in New York, maar nu even niet! We zijn maar gaan lopen, en we gingen de goede kant op, onderweg naar het hotel lopen we 1 a 2 blokken vanaf het iconische Empire State Building!

Inchecken in het hotel en dan naar de kamer.. We kregen een kamer op de 14e verdieping (eigenlijk de 13e, maar door bijgeloof bestaat die niet), dan stappen we de kamer in en ik kijk uit het raam en wat zie ik? het EMPIRE STATE BUILDING! het uitzicht waar ik om vroeg door van te voren een mail naar het hotel te sturen! En ja hoor ik begin weer te huilen! Hoe gelukkig kan een mens zijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Ritchie

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 1228

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 22 Februari 2016

New York City & The West Coast

18 Februari 2015 - 26 Februari 2015

New York City

Landen bezocht: